Klangvägen

Klangvägen är en vandringsled i Agnäs, Bjurholm som ska stå klar sommaren 2014. Längs leden kommer det stå konstverk/ljudinstallationer av konstnärer från Umeåregionen. Genom en handling från vandrarna kommer det uppstå ljud från konstverket.
 
Helgen spenderade jag precis där tillsammans med konstnärer och ideella krafter från byn. Vi har röjt, grävt, målat, snickrat och krattat bark. Tack och lov fick vi ljuvligt väder och utsikten är definitivt inte den sämsta heller!

Jag kommer att ha ett konstverk som står utmed leden, närmare bestämt vid kanotupptagningsplatsen. Där var det rejält igenväxt, men nu är det öppet och fint. Vi ska flytta grillplatsen närmare älven och en jättefin sten jag fick av en lokal bonde ska fraktas dit så jag kan fästa mitt konstverk där. Kul!
 

Kommentera här: