Vinterved

Det känns som om sista veckan varit fullsmockad med olika aktiviteter och jobb!

Förra helgen kom Håkan och fällde en hel massa träd som jag ville bli av med och använda till ved nästa vinter.  Det som enligt en granne en gång i tiden var potatisland hade blivit fullständigt överväxt av stora granar och galet fula björkar som spretade åt alla tänkbara håll. Nu blir det mer öppet neråt skogen och till nästa vinter ska mer träd ner och det kommer bli underbart fint. Fantastiskt är ju också att jag kan ta av min egna skog för att värma mitt hus.
Före
Efter
Nerifrån skogen.

Mycket av min mark har en gång i tiden varit åker och det som verkar ha klarat sig bäst är plätten just nedanför denna sluttningen. Några timmar där med röjsågen så blir det jättefint! Men det får bli till våren eller hösten, nu har ju snön kommit.

Kommentera här: