Aktiviteter

Nu har det börjat trilla in en hel del smidesaktiviteter för i sommar och det känns väldigt spännande. Ska stå en del på Gammlia, visa upp, sälja och ha prova-på-smide. Sen är det en grej på Olofsfors som jag verkligen vill vara med på - om jag bara klarar det. Det är jag i ärlighetens namn ganska nervös för. När jag har provat och ser om jag klarar av det berättar jag vad det är, ok? Men det är en aktivitet som kommer att visas under Brukets dag.. En vårmaknad ska också planeras och genomföras av vår fina lilla Braxsele Hemlöjdsförening.

Ja och smedjan ska ju byggas... 

I övrigt ska det smidas till butiker, marknader, webbbutik och jag vill verkligen, verkligen åka på smidesträffen i Tjeckien. Konstrunda är det ju också och troligtvis är det samma helg.
Publik på borggården i Tjeckien
Henke, Vargen och jag efter att vi var klara med tävlingen. De hade folk som gav oss krus med vatten och öl så man inte skulle svimma i värmen. Öl känns ju kanske inte som en given dryck i ett tävlingssamanhang, men OJ så gott det var, plus att det lugnade nerverna. Fy vad nervös jag var.
Hela gänget! Henke, Nico, jag och Vargen.
 
Det var Nico och Vargen som bjöd med mig och Henke, det var också de som peppade mig att ta med och ställa ut mina skålar som till min stora glädje och förvåning fick ett pris. Diplomet har jag satt upp på väggen i arbetsrummet nu.
 

Kommentera här: