Tack för tipsen!

Mycket bra alltihopa.
Har en plåt som jag ska rita upp och få utskuret ämnen till skålar och fat, tur det finns resurser i vänskapskretsen. När jag kommer igång själv sen ska jag ha en plasmaskärare vilket är betydligt mycket smidigare att skära ut med än gas, fast å andra sidan kan man ha gasen till en massa annat också.
 
När jag gått igenom mitt material hoppas jag att det finns så att jag kan göra:
Halsband/armband/ringar
Krokar/haspar
Ljustakar
Grillpinnar
Fat/skålar
Handtag
Kapsylöppnare
Små skedar
OM tid finnes, en ljuskrona och spikar
 Spikar är förbaskat svårt ska ni veta, eller åtmintonde att få huvudet centrerat. Min lärare Ulla på smidesutbildningen sa att egentligen borde man starta varje arbetsdag med att göra spik i 15 min, DÅ blir man bra. Synd bara att det är så tråkigt...
 
Nåväl, idag har jag huvudvärken från helvetet om inte verkar vilja ge med sig. Ägnar mig åt lite lättare aktiviteter såsom att ställa iordning och bädda för pappa som ka sova här inatt. Lite städning skadar inte liksom en sväng till affären. Mysa med hönsen är en given aktivitet.
 
Från i somras, efter tunnbrödsbaket.

Kommentarer:

1 pär:

skriven

Man kan ha båda två ;) . Både plasma o gas!

Kommentera här: