Ääääntligen!

 
Snart ska jag åka till smedjan, för första gången sen i augusti.
 
Nu gäller det att producera saker i första hand till hantverksmarknaden vi ska ha här i byn 24-25 november. Beroende lite på hur mycket jag hinner (och vad jag har för material) ska det också tillverkas till diverse andra julmarknader och eventuellt till en butik.
 
Oj så skönt det ska bli, det är mycket som vill "ut" nu.
 
Funderar vad som passar sig på en julmarknad? I presentväg funkar väl alltid smycken, så ska se till att jag gör ett ordentligt lager. Annars kanske ljusstakar/ljusfat och lite sånt? Har man tips så får man gärna säga till. Jag är ju själv en aktiv julhatare (det låter grymt men det är sant) så jag vet inte riktigt vad man kan tänkas vilja köpa.
 
 

Kommentarer:

1 lillemor:

skriven

Ljusstakar i smide brukar vara poppis. Smidda fat tycker jag verkar gå bra, krokar, spikar, flasköppnare. Saltskålar med sked. Det är mitt intryck av vad som funkar när folk säljer smide!

2 pär:

skriven

Smidda spikar som e böjda som krokar. Ölöppnare. Smitt sigill. Knoppar till skåpsluckor. Knivar. Takkronor. Grötslevar. Tårtspadar. Hasp. Gångjärn. örhängen. Halshängen. Ringar. Armband. Handtag till lådor/koffort. Ljusstakar. Uppläggningsfat. Skålar. Tallrikar....ja typ så

Kommentera här: