Finbesök

Idag for jag ock lämnade en plåt till en vän som jobbar på en skola. Lyxar till det ordentligt och får mina ämnen till skålar och fat laserutskurna, hur bra som helst eftersom jag inte ens behöver slipa kanterna på dem sedan. Så imorgon har jag en hel del material till nya fat och skålar som jag tänkte börja smida på söndag!
 
Tänkte göra en eller ett par skålar av den här varianten (som är från mitt tredje år på smidesutbildningen). Även några ljusfat i samma stil.
 
Och så blir det såklart ljusstakar i den här stilen.
 
Jut det, finbesök. Efter att jag kommit hem när jag lämnat plåten satte jag igång att baka och mitt i alltihopa kommer en av de finaste karlarna jag vet.. Nämligen Kurt som kommer med tidningen varje morgon (även stammis på cafét och hotellet, vilket är hur jag har lärt känna honom). Givetvis fick han nybakta kakor och kokekaffe.
 
Underbar dag idag, har hunnit med lite äventyr här i krokarna...
 
 
Hittade förresten två par jättefina vagnshjul i en igenspikad lada ute på en åker. Åh, varför lämnar man bara saker att förfalla sådär??

Kommentera här: