En bra dag

Hoppla hejsan, jag glömde visst av att blogga igår.

Började dagen som vanligt med att kolla till hönsen och ge dem lite frukost, Ragge rastades till hans (och min) stora lycka i skogen. Jag mår icket så bra någon annan stans som jag gör i skogen.

Dagen fortsatte i Östervik där jag fortsatte smida krokar och kapsyler. Skulle även experimentera lite med några servettringar och hade med mig (vad jag trodde var) en järntråd som jag hittat på rulle i ladan. Den betedde sig jättekonstigt när jag smidde, jättemjuk och smälte vid ett tillfälle. Det berodde vid närmare inspektion på att det var koppar, sicket fynd! Servettringen blev frän, lite småjusteringar idag så ska det nog bli bra.

När jag kom hem släppte jag ut hönsen, eller jag öppnade, men de vågade inte gå ut...



Så jag tvingade ut en upprörd Estelle som ändå väldigt snart fann sig tillrätta pickandes i gräset och sedan solbadandes. De små vågade sig aldrig ut.







När jag gick här och donade på gården (i det här fallet snarare i skogen) upptäckte jag detta som gått mig helt förbi fram tills igår. Hur har jag kunnat missa!?

Började bygga på en "grillring" av gamla tegelstenar. Fast det är inte tegelstenar utan cement/betong (vad är skillnaden?) nåväl ni fattar vad jag menar hoppas jag. Ett litet steg närmare en grillplats i alla fall.

Sen trilskas nackan. Sen den dagen det sa 'riiitch' när jag sträckte på mig och jag är hela tiden ett liiiitet knyck ifrån nackspärr känner jag. Skrev upp mig på en naprapattid nästa vecka... 

Kommentera här: