Att ta sig ett järn

När jag är ute på skogs- eller cykeltur kopplar jag alltid på skrotradarn. Är man ute och cyklar som jag gjorde idag, så lönar det sig alltid att bege sig ut i terrängen.















Sen har jag varit nyfiken på ett litet skjul som jag såg hade dukat under av snön i vintras. Tog mig en närmare kik och fick se det fränaste taket jag någonsin sett. Inte hade jag sett vad det var gjort av det från vägen när jag körde förbi! Skulle tro att det är gamla tunnlock eller möjligtvis bottnar. Kalciumklorid om jag inte läser helt fel. Användes förr blandat med vatten i traktordäck för motvikt eller som vägsalt. Till exempel. 

Nu måste jag bara ta reda på vem eller vilka som kan tänkas äga allt det här för det fanns massor jag vill ha... Speciellt de där vagnshjulen!

Kommentarer:

1 pär:

skriven

vi e ganska lika du o jag.... sånt här gillar jag :)

Kommentera här: