Oplanerat

Jag var ruskigt välplanderad och ute i god tid idag innan jag skulle in till Vännäs och hämta hotellbilen att lasta saker i till marknadsplatsen. Kors i taket säger ni, jo men det är sant, jag var förberedd hur otroligt det än må låta.

Fick bilen något senare än tänkt, men inga problem, det skulle ju gå så himla smidigt och snabbt att både lasta på och av. Och det gjorde det, hemma lastades ässjan, ett bord, vatten- och kolhink, verktygslåda, material och trälåda med tändved och lite annat smått och gott på. Då skulle jag bara hämta ett städ och en stubbe till det.

För att göra en lång historia kort så körde jag fast i lera. Efter en timme var jag helt utom mig och orkade inte mer. Då hade jag letat upp allt jag kunde för att lägga på de värsta ställena för att få fäste. Det gick bra, men inte tillräckligt bra.



 Fick ringa efter Peter som efter ett tag äntligen kunde dra lös mig. TACK från djupet av mitt hjärta!! Som jag sa till honom hade jag kunnat grina av lycka för faaan vilken tid det hade tagit. Jag visste dessutom att bilen var väntad tillbaka då bandet som ska spela på hotellet ikväll behövde den för att köra grejer.

Nu tar jag mig ett välförtjänt glas rödtjut och fixar det sista inför morgondagen. Vi ses väl där?


Kommentera här: