Jäklar i min lilla låda!

Idag har det hänt grejer minsann. Medan jag jobbade på cafét så jobbade Håkan, mamma & Georg hemma hos mig i ladan. De hade tagit bort ett tak som låg en liten bit över ungefär hälften av det befintliga samt skottat ihop dryga 40 säckar med spån.

När jag så behagade att dyka upp på ägorna fick jag hjälpa till att lassa in virket till de nya takstolarna. Enda sättet att få in dem var att ta ut ett fastspikat förnster på övervåningen och köra langen går upp på en stege och in. Gick fint! Tycker om att det händer saker när jag är och jobbar, mer sånt!



Under spånet på vänstra sidan låg det gamla tidningar. De flesta råttpissindränkta, men mamma sparade några som var fina åt mig!



Ner till vänster har vi gamla "bajsrummet". Eller gödselrummet säger man väl, dit man hivade kodyngan.
 


Fortfarande en del bajs kvar.

Kommentarer:

1 roland:

skriven

Rattusurinus och Gödsel eller jordförbättringsmedel låter trevligare än dina "uttryck" man är ju lite känslig !!

Kommentera här: