På byn

Åkte in till Vännäs för att pussla med schema på både café och hotell. Det gick fint, lördag kan bli lite hård 9,30-22), men vad gör man inte. Passade på att handla lite förnödenheter och åka till Returcentrum (utan att fynda, kors i taket).  Jag har helt enkelt blivit för snål och tycker att 50 kr är rena rånet. Ska försöka att spara varenda liten slant så att jag kan resa lite i sommar hade jag tänkt. Eller ja, framförallt till Tjeckien, men det hade ju varit himla sköj om jag kunde åka till Göteborg och hälsa på mina vänner jag inte sett på en evighet.

När jag snurrat runt på byn alldeles för länge var det skönt att komma hem till lugnet och Ragnar igen. Firade min frihet genom gå ut i ladan och dona lite. Kom även på att jag var tvungen att skotta en bredare gång dit då mina grejer (som hittils har fått stå hos Ante) kommer flyttas hit på söndag. Hoppas att snön på taket behagar att ligga kvar tills allt är klart... Och fy fan, det kommer bli kaos. Det är massor! Nästa helg är det ju smedträff här och då vill jag ha ordning och fint.





Det har som vanligt snöat hela dagen så jag tänkte ge mig ut och skotta om nån timme. Undrar om man ska ta en promenad före eller efter?

Pratat med den bästa Becka som finns, åh gumsegosan vad jag saknar dig! Kom hit med lilla Abbe nu på en gång, i skogen kan ingen höra honom skrika.



Påskafton i mammas stuga i Vännäs 2011. Herregud, jag ser ut som en tunna..

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Tycker nog den där kanten inte ser riktigt tillfredställande rak ut, :-)

Kommentera här: