Grattis, vi bjuckar på en påse migrän!

Ja, kanske var det så den sa, kroppen i morse. Huvudvärken blev med andra ord inte ett dugg bättre, istället fick jag frossa och började må illa. Fick i mig lite fil, men kände efter ett tag att det var lönlöst att försöka att ens få på sig kläder. (Jag hade gått ner i köket med pyjamas och morgonrock vilket jag aldrig gör annars.)

Det värsta med mig och migrän är att det blir värre när jag lägger mig ner. Men jag gjorde ändå just det och sov en timme. När jag vaknade kunde jag inte ligga kvar för det kändes som någon kört ner ett glödhett järnspett som man med omsorg placerat huvudet på för att sedan låta någon stå och borra med slagborr i pannan på mig. Illa.

Det som funkar (någorlunda) är således att sitta, alldeles still och blunda. Gärna med något för ögonen, typ halsduk eller så. Det är precis lika kul som det låter. Framåt eftermiddagen och efter en handfull huvudvärkstabletter började jag äntligen kvickna till. Såpass att jag passade på att skotta medans lusten fanns. Men något annat har inte blivit gjort och nu är jag helt slut igen. En liten huvudvärk gnager någonstans därinne, men fullt uthärdlig. För tillfället.

 

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Stackars lilla dej, krya på dej

Kram

Kommentera här: