Det ljuva livet i Braxsele

Caféet alltså, jäklar så mysigt det är.





För er som inte är Vännäsbor ska jag ta någon bild på själva lokalen vid tillfälle. Idag var jag mest inriktad på godbitarna..

Det är så förbaskat skönt att ta sig en kvällspromenad här i mörkret. På med pannlampan bara och ett gäng reflexer så är det lugnt. Tyst och skönt, ingen trafik. Har man tur möter man en granne som man kan språka med en stund. Synd bara att det jag har som man i folkmun kallar hund (men jag undrar jag) är så fasligt frusen. Trots täcke och ett raskt tempo vägrar han vänligt men bestämt att gå när han har fått nog. Vilket inte brukar vara efter en så himla lång bit, men man får vara glad för det lilla.





Det kan bli ganska fina kort fast man är darrig på hand. Eller ja, kanske inte fina, men lite kul.

Ledig imorgon vilket innebär ladan för hela slanten, hurraaaa!

Kommentera här: