Citerar mig själv

Skrev detta på Facebook tidigare idag och eftersom dagen gått i lathetens tecken orkar jag ite skriva om det, utan kopierar helt sonika följande:
 
"Ännu en dag då man stöter på en fin människa. Svor lite i mitt inre för att Bjurholm är en håla och den stackarn som jobbar på Apoteket måste hålla lunchstängt just när jag ka komma och införskaffa medikament. När jag så tillsist fick kliva in så var min antibiotika och kortison för öroninflammationen slut - i hela Sverige - sen i höstas (något läkaren borde veta om? men jaja) Säger till det trevliga butiksbiträdet att det kan ju inte hjälpas och undrar om hon kanske vet om jag kan fråga läkaren om en annan medicin? Hon tar istället mitt nummer, skulle prata med läkaren själv och sen ringa mig. Skulle detta kunnat utspela sig i Göteborg? I think not."
 
En stund senare ringde då denna vänliga själ upp. Hon hade pratat med läkaren och ordnat en annan medicin. Dessvärre hade hon den inte hemma, men hon hade beställt den och skulle få den imorgon. Hon skulle sms'a mig så fort den kommit in. Hur fint? Jätte, så att man får en liten tår i ögat för att någon tar sig tid och fixar och donar med en medicin som på intet sätt är livsavgörande, men klart lindrande mot onda öron.
 
Påbörjar ett tiotimmarspass kl 10 imorgon förmiddag, hoppas innerligt att jag hinner hämta den innan dess.
 
 
 
Hehe, märks det att jag varit hemma idag? Aldrig har det väl varit så bra uppdatering här...
 
 

Kommentarer:

1 Roland:

skriven

I ett fullt ut kapitalistiskt privatiserat samhallsystem med konkurensbefrämjande valfriht kan man själv välja om man vill Nha öroninflamation eller ej.

Kommentera här: