Var ska jag börja?

Det kom ju ett gäng söta kycklingar! Sex stycken närmare bestämt. På bilden ser vi Abbe som var den första jag såg och som är döpt efter min finaste vän Beckas underbarn.
 
Under en promenad med Ragnar kom en skock med får och gjorde oss sällskap. De hade rymt från en hage och följde snällt med oss till grannen där de bodde.
 
Pappa kom på besök! Vi fixade i trädgården, grillade, myste, drack rosé, whiskey, tittade på Pontus när han körde cross och åkte in tillsammans med Håkan på veteranbil/mc-träff på Gammlia.
 
Håkan och jag var på minisemeter med motorcykeln. Det blev en sväng till Östersund och Storsjöyran och Motormuséet i Kramfors bland annat.
 
Och utställningen såklart. Nöjd! Det kommer mer bilder sen i ett inlägg bara om utställningen.
 
Förra ägarna till huset, Ulla & Kalle, kom och hälsade på och OJ så glad jag blev! Det är som att vi känt varann hela livet, tycker så mycket om er, kom snart tillbaka.
 
Förutom att alla väggarna i smedjan nu är klara så har Håkan även byggt en jättefin port.
 
Vi var på styrdans i Gräsmyr. På vägen dit såg vi inte mindre än fem älgar under loppet av 10 min.
 
Jag var på 3-D bio med Pontus och Molly. Hemskt spännande! Dessutom sov de över för första gången vilket var jättemysigt.
 
På morgonen medans Molly sov var P och jag ute och matade hönsen och tog in ägg. Han fick rita valfri bild på ett. Trots säkert fem olika outfits medskickade var det ändå inget som passade lilla damen för det var så varmt, men det löstes rask genom en liten modevisning för Pontus som satt på dass och sedan lite justerande av axelbanden på ett av mina gamla linnen så hade vi gjort en somrig klänning som föll henne på läppen.
 
Vi har bakat tunnbröd till byaloppisen i världens finaste bagarstuga hos grannarna Lisa & Markus.
 
Ibland har det tom varit fint väder och jag har tagit lite kort ute i skog och mark.
 
Kycklingarna har såklart växt till sig. Abbe är den bruna till vänster. Det kommer ett inlägg om kycklingarna också om ett tag.
 
I lördags plockade Håkan och jag hjortron. Massor fanns det! Vi plockade ung 3 kg tror jag, sen plockade han ensam lika mycket till.
 
Jag blev så full i skratt häromdagen när jag var ute med herrn i huset då jag tror att skuggan skvallrar om hur han kommer se ut på ålderns höst.
 
Igår smidde jag hjärtan.
 
Och idag gör jag en skål. Man ska inte göra två saker samtidigt. Eller i alla fall inte blogga medans man smider. I min iver att driva den skålformad glömde jag att dekorera kanterna som jag hade tänkt. Men det kanske fanns en mening med det. Nu ska jag prova att gravera nåt fint där istället.
 
I övrigt så har jag under tiden jag varit "borta" jobbat på cafét och inte smidit alls.
 

Kommentarer:

1 Rebecka:

skriven

AAAAAABBEEEEE!!

2 Lisa:

skriven

Härliga bilder du har tagit... inte minst av Frank & CO. Busiga får det dära :)

Kommentera här: