Hönsmamma

I förmiddags kom grannen Lisa på besök för att inspektera och förhoppningsvis godkänna utrymmet jag tänkt använda till hönshus.

Det blev godkänt, tack så mycket för det. Lite småjusteringar bara så att det blir mindre dragigt och så ska de ju såklart ha sittpinnar och reden. På golvet ligger det tacksamt nog redan ca 30 cm spån.



 Såhär ser det ut efter att jag rensat ut hälften idag. Det mesta av det ni ser här har jag eldat upp nu på eftermiddagen. Jag är ju en sån som gärna sparar "utifall att", men idag blev det för mycket tom för mig och jag var tvungen att säga till mig själv "tänk inte, elda bara". Mycket skönt.

Av Lisa fick jag dessutom ett gäng fina plantor - tomat, chili och stockros!

Sen kom mamma, vi satt och gottade oss i solen en stund och sen var jag tvungen att återgå till mail och telefonsamtal.

Imorgon MÅSTE jag plantera om potatis, tomat- och rödbetsplantor.

Lite dåligt med uppdateringar nu? Min uppkoppling är så förbannat seg att det tar 5 min att ladda upp en bild...

Kommentera här: