Oh la la

En bubblande blandning av nervositet, förväntan, längtan och energi far runt i kroppen nu. Snart är det helg och Svenska Mästerskapen i Smide.

Idag ska jag jobba, men imorgon ska det sista förberedas och packas innan jag åker tidigt fredag morgon. Kommer jag ihåg allt, kommer allt funka på plats, är det något vi inte tänkt på eller räknat med? Det visar sig...

Igår planterade jag om mina tomat- och rödbetsplantor. Jorden tog slut så det är några kvar, jag hade nämligen över 50 tomater och över 30 rödbetor. Liiiite ivrig när jag sådde dem kanske, men jag har aldrig gjort det förut så jag gick hårt ut. Då vet jag det till nästa gång. Är det någon som vill ha så är det bara att komma och ta för sig!

På kvällen blev det blixtinkallat möte hos grannen. Vi ska planera Valborgs"festen" i byastugan, mycket trevligt!

I förrgår ställde jag bort alla snöskyfflar så att jag skulle slippa se skiten längre, men igår började det snöa igen. Ser ut att ha kommit över 10 cm under natten.

Kommentera här: