Magi

Det blev ett litet bakslag det här med snön. Jag som hade tänkt byta till sommardäck nu när jag ska åka söderut. Nu vet jag inte hur jag ska göra, men nog lär det vara bart på E4:an förstås.. Det beslutet får skjutas upp ett dygn.

Idag fick jag ett samtal från en tjej från Umeå. Ska göra en jättekul grej i slutet på nästa vecka, men jag berättar mer om det i början på veckan när jag själv har fått lite mer information. Retligt va, att säga att det är nåt spännande, men inte avslöja vad det är? Jag vet. Men jag minns en svenskalektion i gymnasiet. Vi skulle hålla ett kort improviserat föredrag för klassen och det viktigaste var att fånga publiken direkt med nåt intressant, för att sedan säga att man skulle återkomma till det i slutet. På så sätt skulle åhöraren bli nyfiken och lyssna på hela föredraget. Lite så gör jag nu.  

Så, jag lärde mig något i skolan trots allt.

Mitt improviserade föredrag handlade förresten om en magisk bläckpenna. Efter att jag förklarat allt om pennans färg och funktion återkom jag till det som gjorde den magisk. Jag vände den upp och ner, klickade ner "hatten" och när jag släppte den så fjongade den såklart upp i luften. Tadaaaa, magisk!

Kommentarer:

1 Andy:

skriven

Cliffhanger alá Mian! ;)

Kommentera här: