Kul!

Det är så roligt, varje gång jag jobbar på hotellet så är det någon som tjoar "där e ju smeden!" eller så hör jag hur någon viskar till sin polare när jag går förbi "visste du att hon är smed?". Många frågar också hur det går med smedjebygget och jag tycker det är så jäkla kul att så många är intresserade och nyfikna. Även om det börjar bli rätt trist att svara "jag håller fortfarande på att bygga" som jag gjort nu sen i september när jag började riva snickeriet.

Igår träffade jag en karl som var alldles fascinerad och som lovade komma och titta på min utställning i sommar på Slöjdarnas hus. Flera stycken har bara i veckan kommenterat reportaget i Vk i november samt berättat att de känner nån som känner nån som känner mig eller mina grannar.

Följdaktligen känner alla apan, men apan känner ingen.

Men roligt är det!

Kommentarer:

1 Hogy:

skriven

Sooo... the ape lives on a farm and know's a hog

hmmm ... sounds like a Disney movie ... :-)

Kommentera här: