Fört jobba - sen slappa

Efter en behaglig frukost framför kaminen och lyssnandes på köksklockans lugnande tickande begav vi oss ut i ladan. Planen var att försöka få ut träväggen på kortsidan. Detta för att underlätta i och urlastning till smedjan. (Ska ju bla gräva ur en jäkla massa sand så jag får lite högre i tak.) Det gick efter ett visst trixande bra och väggen är nu lös och står utanför.







Sen fick jag hjälp med att bära bort de stora fönstrena, en glasdörr, de fina gamla dörrarna, dörren och karmen som satt in till själva smedjan och dörr med karm som satt därinne i väggen jag rev i helgen. Gött. Fick även lassat ur det mesta o av det gjutna golvet . Fullkomligt lysande!

Tomt och fint!




Var tvungen att ta bild på Magnus fina bil och vad hittade jag vid närmare inspektion.....



Jo, ett lik!





Efter att han åkt var det som alla krafter försvann, jag har känt mig rätt orkeslös nu i ett par dagar, men jag hoppas att det är övergående. Därför blev det inte mycket gjort när han åkt, mest lite plock i ladan, disk, dammsugning och sånt som inte krävde nämnvärd ansträngning. Hoppas på nya krafter imorgon!

Kommentera här: