En liten fis

Idag fick jag besök och ovärdelig hjälp av min lille fis Pontus! Han bar ut all kartong som fanns i gamla snickeriet och vi hjälptes åt att vika ihop dem. Det gick lättare om man hoppade på dem kom han fram till och det hade han ju rätt i :)



Bestämde mig sen för att vi skulle elda upp skiten och hittade en lämplig tunna i det såkallade bajsrummet.

En förväntansfull bakochframbyxa väntar på att vi ska tända i tunnan.



Fisen skötte ipulandet av kartongen och det gjorde han väldans snyggt må jag säga.



Han fick även sköta säkerheten och det genom att vattna runt tunnan. Eftersom det var så varmt åkte galonisarna av efter ett tag. Haha, synd, för de behövdes!

 

Efter hårt arbete var det naturligtvis fika. Det blev saft och kräm (tack snälla storebror Anders som köpt), det var jordgubbskräm som var Pontus favorit. Efter tre stora portioner stog magen rätt ut på pojkstackarn!

Under tiden vi varit ute och eldat hade Ragnar passat på att rulla i nåt som absolut inte luktade hallon, så vi hjälptes åt att bada honom innan Pontus åkte hem.

När jag blivit ensam gick jag ut i snicken och plockade bort brädorna efter väggen som jag bröt ner igår. De sorkpissindränkta slängde jag i högen bakom ladan, de andra ska eldas upp i vinter. Bakom en massa bråte hittade jag en jättefin dörr!





Kram å gonatt!


Kommentera här: