Telefonlös!

Jag slarvade bort min telefon igår! Kan ju vara ungefär precis vad som helst, men jag misstänker skogen eftersom jag alltid måste klättra, krypa och ha mig där. Ska gå på jakt sen. 

Igårkväll kom en jättemysig familj förbi från grannbyn. Fick en jättefin blomma och ett hemskt sött kort!



Idag ska jag försöka få tag på nån i byn som kan hjälpa mig lasta av mina maskiner och det. Först ut är näst närmsta grannen. Dit ska jag även på möte senare ikväll...

Så måste jag ju se om jag kan fixa punkan på skottkärran. Jag har ju naturligtvis ingen aning om hur man gör, men jag hoppas det löser sig. Googlade lite och som förslag fanns att man kunde spruta i sånt där skum. Provar nog det, men om det skiter sig får jag väl se om det går att lappa ihop själv, annars blir det väl till att köpa ny slang.

En sväng in till Vännäs blir det nog också, om inte annat för att tigga en lånetelefon. Hur jag gör med SIM-kort vet jag inte, men mitt eget får jag väl ringa och be om ett nytt.

Stilla mitt hjärta! Hur go får man bli? Den här filten kurar han alltid i på morgonen i kökssoffan medans jag eldar. Men du tycker inte att det drar lite...?

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Härligt med såna grannar.

Så som Ragge gör brukar man ju se ut efter en blöt festkväll :-))))

2 Pär:

skriven

laga punka ... inte alls svårt. se till att ha en ask med punkteringslagarkit till hands. typ till cykel...... ta loss hjulet. separera däck o fälg försiktigt så du inte skadar slangen mer. pumpa upp den lösa slangen o stoppa i en balja med vatten. där det kommer ut bubblan = där e hålet. sandpappra på slangen där hålet e. så du ruggar upp ytan. smeta ut limmet . ta bort skyddsplatsen på boten . sätt fast botenpå limklutten på slangen. tryck till ordentligt. för extra säkerhet kan man lägga ett extra lager lim på boten. låt torka. tryck i slangen i däcket . skruva fast ventil. kräng på däcket på fälgenpumpa

3 Pär:

skriven

....extra säkerhet. lim på botens utsidan......

Kommentera här: