Läxa minsann

Jodå, ska just sätta mig med läxan efter att ha avslutat det första av 6 block på Företagarskolan.



Och eftersom jag skrivit att jag är konstsmed så vill man kanske se lite smide också. Även om jag inte smider så mycket just nu, kan jag ju visa saker som jag gjort tidigare.

Det här blev avslutningsarbetet första året på Träakademien(www.traakademien.se).
(jag är fullt medveten om att jag inte kan rita, jag ser saker i huvudet, men kan sällan eller aldrig få ut det på papper )



Hittade trappan på skroten och fick en trätrapp tillverkad av snickarna på skolan.



Lite kapande senare.



De bortkapade stängerna smiddes till grenar.

 

Jag tyckte att rostskyddsfärgen var så snygg att grenarna endast målades med den.



Knopparna gjöt jag i mässing efter ett original jag gjort i lera.





Trappan ställdes till sist ut på konsthallen i Kramfors.
(med blankpolerade knoppar)





That's it!

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Tjusigt Mia :-)

2 hogy:

skriven

nice work Mia ...

Kommentera här: