Ved

Idag började jag kapa upp det som varit väggar och golv i gamla snickeriet (numera blivande smedjan). Det är ju utmärkt att jag kan använda det till ved, som tack för slitet liksom. Ska bli jätteskönt att jag får röjt bort lite i ladan, just nu är det grejer precis överallt. (Vågar inte ens tänka på hur det kommer bli på loftet när jag ska flytta allt som står ovanför smedjan så jag kan höja taket där. Men det ordnar sig.) När jag kapat klart det här kan jag lägga in resten av virket som ligger utanför, på tork. Det som inte frusit fast i marken det vill säga...
 


Lite av dagens ved



Den här lilla skönheten hjälpte mig idag.



Inte den nyaste versionen, ej heller den lättaste, vägde bly.



Har ju en jäkla massa fräna lådor också, två såna här tror jag ska bli bokhylla på "kontoret".

Och så dagens finaste...



Kollade brevlådan och fann ett stort kuvert. Redan här snörpte hjärtat ihop sig.



Fick flera teckningar från Vargtands dotter Freja och jag tycker dels att hon är så himla duktig så jag vill lägga upp hennes bilder här och dels blev jag så rörd att jag var tvungen att grina lite. 



Det här är bara ett urval av flera teckningar hon skickade. Goa unge!!

 

Kommentarer:

1 Ulrika Vargtand:

skriven

Jamen visst är hon go vår finaste dotter! Googlade på Freja, ville se om jag hittade något o visst o vips kom jag hit!! Fin blogg Mia! Och så du jobbar! Hoppas du stormtrivs med livet. Stor kram😘

2 Ulrika Vargtand:

skriven

Åhhhååå, fina du, nu visade jag bilderna för Freja o Vidar och... Det är fina Vidar som har ritat din flygande smedja❤️Kram

3 Anonym:

skriven

Båda hälsar med massor av kramar o pussar till dig o Ragnar💋💋💋

Kommentera här: