Lite surmulen men glad ändå

Glömde ju berätta att det kom förbi en granne igår också, en ifrån början av byn. Jäg älskar när det kommer folk som kan berätta om gården och byn! Han berättade att det köpt en av kossorna härifrån. (Om jag inte missminner mig fanns det tre totalt). Men den kossan "sög sig själv" som han sa och så fort hon lade sig ner ville hon smaka sin egen mjölk så de var tvungen att binda henne med en extra grimma. Jag kommer inte ihåg vad han hette, värdelös på sånt tyvärr. Men han har åkte förbi flera gånger och jag har mött honom när jag varit på väg till jobbet så det har aldrig riktigt passat innan att kika förbi. Ännu en fin granne! Medans vi stod och pratade kom Vk och då fick han bråttom iväg för han ville då absolut inte störa.  Han tyckte att jag var duktig och gjorde ett hästjobb med grävningen och det är ju alltid kul att höra.



Snön är borta och kvar på gräsmattan är en skridskobana.



Tog fram gamla Bettan inför intevjun igår också för jag tänkte att eld brukar ju vara populärt.. Synd bara att det var svinkallt och jävligt trögtrampat. Vi får väl se om den kom med.



Även mina hjärtegryn togs fram ifall de skulle vara av intresse. Det var de, men kom aldrig med på bild tyvärr.. De är nu tryggt inpackade igen och kramade inför vintern.

Idag har jag fått checkat av mycket på min lilla dagslista (jag har nästan varje dag en sån med saker jag måste göra.) Ren njutning att få sätta en liten bock i kanten!

Sotaren kommer imorgon eftermiddag och ska titta på skorstenslösning och en förfrågan är lämnad på telefonsvarae till en i Vännäs som jag hopppas är licenserad kontrollansvarig enligt konstens alla regler.... Pratade med Vännäs kommun, men de sa att det inte fanns nån i Vännäs och hänvisade mig till Vindeln eller Umeå. Så jävla retligt! Får hoppas att tjommen jag lämnade meddelande till kan vara nåt att ha. Men mest av allt sitter jag och retar upp mig på att jag överhuvudtaget behöver en kontrollansvarig (utöver mig själv) som ska inspektera bygget (och som jag dessutom måste betala för att göra detta). Jag ska gjuta golv och dra en skorsten i princip. Löjligt!

 Sen så har jag planerat (lite) inför kalaset på lördag. Kom på att jag ju måste baka tårta, har inte haft en tanke på det.. Tur att Åsa som är min högra hand kommer från Stockholm på fredag och hjälper mig.

Ikväll ska jag hälsa på en smed som bor här i närheten, ska bli riktigt spännande!

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Vadå hästjobb??????

Var det inte kossor som stod i ladugården , !!!!!!

ycker du gör ett kanonjobb Mia , kör hårt

2 pär:

skriven

Hör dig för i byn för en kontrollansvarig... jag vet två st sådanna på vår ö. då har du säkert en i närheyen... dyra e dom. när vårt hus byggdes av förra ägaren tog den ansvarige 50,000 kr för ca 1 timmes jobb....

Kommentera här: