Kalas avklarat

Och fint gick det. Tack till alla inblandade, jag hade jättekul!



Såhär fin blev glöggställningen på gamla Bettan (trampässjan). Tyvärr var det lite för kallt att bju på glöggen där ute när gästerna kom, men det smakade ju precis lika bra inomhus.

Måste visa finaste presenten i världshistorien.. Åsa hade gjort en bok åt mig. Alltså hon hade gjort precis allt själv, vilket är helt otroligt. Men är man världens pyssligaste så är man.



Loggan har tatueraren Delf Schepers, Umeå gjort!



Boken var full med massa bilder och minnen från de 4 år vi nu känt varann, men även blanka sidor så jag skulle kunna skissa och skriva ner tankar. Helt klart bästa presenten någonsin.



Det här tog vi på skolan i Kramfors i våras.

Jag var tyvärr riktigt dålig på att dokumentera kvälllen, men höjdpunkterna var nog i all fall när det var tävling. Först musiktävling och en frågesport om mig. Spana in koncentrationen!



Något senare var det tävlingsdags igen. Jag fick välja en motståndare i fyra olika grenar.



Vi började med att kasta tagelsten. Jag var dum nog att välja Egil och åkte på storstryk!



Sen skulle det spikas i en spik och sågas av en planka. Det vann jag tack och lov. (Mycket tack vara att Åsa påminde mig att andas vilket jag ofta glömmer av under tävlingar eller om jag vet att folk tittar på mig...)



Ölhävartävling var nästa gren och där vann jag med en hårsmån över Tomas.

Sista grenen var armbrytning och jag valde Åsa. Det var en utdragen kamp och jäklar vad vi fick kämpa. Vann tillslut med darrande arm. (Har inga kort, kanske någon som var där kan maila mig nåt?) 

Eftersom jag vann flest grenar (och tur var väl det) kammade jag hem en flaska skumpa och ansågs ha bevisat att jag kan klara mig själv här på gården.

Ett särskilt stort TACK till Åsa som alltid hjälper mig och ställer upp till tusen!
Och TACK Lisa och Fredrik som ordnade roliga tävlingar!

Idag kom Håkan från grannbyn för att kolla om det var möjligt att höja taket i smedjan. Och visst gick det! Mycket bra, då har jag nåt att pyssla med i vinter så gjuter jag till våren. Tack Håkan, det känns tryggt att du finns i krokarna eftersom jag allt som oftast inte vet vad jag sysslar med och definitivt inte när det gäller att bygga. Helt övertygad om att jag kommer lära mig mycket av detta!

Eftersom bilagan till Vk som jag var med i inte ligger ute på nätet så kan jag tyvärr inte lägga ut någon länk till reportaget, men jag ska ta bilder imorgon och lägga ut det här. Är det någon som är intresserad av texten så hör av er så kan jag maila den. 

Kommentera här: