Dagens smide

Jag har ju helt förträngt mina inlägg om Dagens smide. Min käre vän Roger (från Vännäs den här gången) har tom påminnt mig, men minnet är kort.

Idag tar vi en skål, en formuppgift första året i skolan. Temat var "Höstskål" och det var så kul eftersom det här trädet har jag haft i huvudet i flera år, men det har aldrig kommit ut på papper som jag ville ha det. Tills jag smidde en. Så här i efterhand på ett alldeles för krångligt sätt och den tog en vecka att göra. Men nu är jag nere på 5-8 timmar, minns inte riktigt. Jag fick göra några stycken efter Trädgårdsmässan i Stockholm. Tycker om den, väldigt mycket Mia.





För er som har Vk är den med i ett reportage om mig i weekend bilagan.

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Skitsnyggt Mia,

Tyvärr har jag inte VK så du får lägga upp reportaget här sen.

Å visst har även jag (Roger från Granballe ) undrat vart dagens smide tagit vägen.

2 Fredrik:

skriven

Hej !



Skön artikel i VK, jag har en undran, jag är ute efter en takkrona i smide ! Är det något som du gör ? HAr du nån hemsida ?

3 Mia:

skriven

Hej Fredrik!



En takkrona skulle jag gärna göra! Eftersom smedjan inte är klar (planeras vara färdig till våren) är det inget jag kan göra just nu tyvärr. Jag har ingen hemsida än, men det kommer! Släng iväg ett mail om du har nån idé till ljuskronan, jag kanske åtminstonde kan skissa upp nåt tillsvidare? [email protected]

Kommentera här: