Småfix

Skruvade lös och började slipa de två sista trälisterna på husvagnen igår. De var i betydligt sämre skick än de första, med tjock lager färg och trä som fått sig lite stryk av väder och vind. Men det ordnade sig efter lite ihärdligt slipande och blev riktigt bra. I allafall den ena, den sista (och naturligtvis längsta) med mest och tjockast lager färg har jag tyvärr sparat till sist.. Tar mig an den idag.

Fortsatte också att måla, med en nyinköpt grundfärg från järnaffären här i Vännäs. Naturligtvis 40:- dyrare och täckte betydligt sämre än den första som Ragnar välte ut. Får väl se om det räcker med två varv med grund eller om jag måste köra ett tredje, så att det tar ännu längre tid. Den luktade såklart mer också, precis allting var sämre vid närmare eftertanke.


Förbannade grundfärg! Täcker ju knappt nåt alls. Har kört 2 påstrykningar men tapeten syns fortfarande hur väl som helst. Nu tänkte jag att jag målar resten av väggarna en gång så får jag se om det räcker att grunda en tredje (!!) gång. Har äntligen tagot mig i kragen och flyttat ut alla dynor och kuddar som jag innan bara skyfflat fram och tillbaka under målandet.

Ska se om jag idag eller imorgon, beroende på hur blött underlaget är, krypa in under vagnen och se om jag kan banka loss handbromsen som fastnat (rostat trorligtvis). Eller bromstrummorna eller vad det heter..

Hur fasen kan man slabba på färg sådär??



Världens sämsta täckfärg



Ragnar hjälper till på det enda sättet han kan - genom att vara ivägen

Kommentera här: