Slunga snö





Riktigt fint, lugnt och alldeles tyst var det när jag klev ut i morse.



Det här var en gång. En gång. Ja ni fattar. Dumma snöras.

Har hämtat, testkört och premiärskottat med snöslungan idag. (Tack för hjälpen igen Håkan och även Herr Persson som lagade den) Det gick himla bra, smidigt och framförallt snabbt. Nöjd liten tösabit.

Jag har två lägen när jag ska jobba eftermiddag. Antingen ska jag hinna med att göra så mycket som bara är möjligt. Eller så ska jag inte göra nåt alls. Förutom att snöslungan hämtades och skottades med så verkar det luta åt det senare alternativet. Kommer bli en slitig lördag/söndag, men snart är det slut på't så ingen fara. 

Ska se om jag efter nyår kanske börjar hinna åka runt till lite fler smeder här i närheten. Jag vill ju att så många som möjligt ska komma till min träff i februari!

Fick fint besök av smeden Sebastian Reichlin och lilla sötnosen Rut idag, mycket trevligt! 


Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Kan du inte slunga iväg lite snö till dom södra breddgaraderna i Granbegsdal :-)

Kommentera här: