Nuså

Då är jag tillbaka igen. Jag kunde inte uppmana krafter till att skriva igår, jag är hemskt ledsen. Efter jobbet kom jag hem och släppte ut R, skottade snö (men fina slungan som jag nog gått och blivit lite småkär i), eldade och gjorde i ordning mig för julbordet. Sen blev jag hämtad av Håkan som jag bjudit med som tack för att han hjälper mig så mycket. Väl där mötte vi upp Lisa och Fredrik och sedan rusade vi mot maten för att Pontus och Molly skulle få äta så snabbt som möjligt. Och tur var väl det för jag började själv bli ganska vresig och var i stort behov av näring. Så efter att jag beställt ett glas rödtjut gav vi oss då på de dignande borden. Nu är det ju som så att jag inte är så förtjust i julmat och definitivt inte efter att ha jobbat med det i en månad. Men mycket gott fanns det på fisksidan som alltid lockar mest.

Efter att ha inmundigat en massa gott och länsat dessertbordet spred det sig en mycket angenäm och förnöjsam känsla i kroppen. När vi suttit och tjötat ett tag med mina goa kollegor bar det av hemåt igen och jag var så himla nöjd, avslappnad och tillfreds. Till stor del för att jag är LEDIG idag.

Jag sov i inte mindre än 10 timmar och nu ska jag bara mysa, elda, äta frukost och koka kaffe. SEN kan jag ta tag i dagen och göra allt som man halkat efter med här hemma, både inne och ute.

Ikväll ska jag till naprapaten, har faktiskt varit duktig för en gångs skull och gjort mina övningar för att stretcha höften. Däremot har den halkat på sniskan igen och börjat haka upp sig, men jag litar på att han löser det. Igen.

Och så måste jag ju ta lite bilder under dagen, har blivit lite dåligt med det på sistonde. Önskemål emottages tacksamt.

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Vart har dagens smide tagit vägen!!!!!

De gillade jag :-)

Kommentera här: