Muskel-lös

Känner hur musklerna rinner av mig. Förutom att jag varit utomordentligt lat så börjar jag verkligen tröttna på höften som krånglar i tid och otid och gör att jag inte kan anstränga mig nämnvärt.

Jag har i alla fall slungat bort snön som kom under gårdagkvällen/natten och huggit lite ved.

Klant-Mia glömde vid ett tillfälle att vrida på kanonen (jag vet inte vad det heter, men det låter ju tufft) så snön sprutade på ladugårdsväggen. Det spelar ju egentligen absolut ingen roll, men är typiskt sånt som jag kan störa mig på i all oändlighet. Just därför lät jag det vara kvar. Som straff åt mig själv. Inte riktigt frisk - nej jag vet.







Fina pärlan till klyvyxa som verkligen gör halva jobbet. Ser även ut att ha varit med om en hel del. Ingick såklart i husköpet.

Efter det var jag helt slut och kände hur stelheten började fortplanta sig i ryggen. Vad kan då vara bättre än att lägga sig på sofflocket och läsa en god bok? Sagt och gjort.



Fick sällskap av Sir R som såg till att ha full koll på allt (dvs ingenting) som hände utanför.



Sen blev det lite jobbigt att behöva stå för egen maskin.



Sen somnade han. Och även jag.

Ikväll ska jag bli bjuden på middag och se en film. Inte dumt.

Kommentera här: