I'm baaaaack!

Ett stycke ny dator senare är jag med internet igen. Skönt att vara utan, men skönt att vara med också.

Jaha, då ska vi se. Egentligen borde jag skriva ner lite stödord varje dag för jag minns aldrig vad som hänt annars. Jag kollar kameran, det brukar hjälpa.

Det första jag hittar är ett kort som visar ett nerblodat handfat. Det är för att jag är rätt störd. Jag fick våldsnäsblod och blödde och blödde... ja ni fattar. Sen tog jag kort på hur det såg ut i handfatet. Jag skulle mycket väl kunna lägga upp det kortet, men jag vet ju att det finns de som är lite känsliga för sånt och det ligger ju egentligen inte i någons intresse att titta på ett sådant kort. Sen minns jag att jag var hos naprapaten på kvällen (för jag fick näsblod igen och blev lite vimmelkantig). Han ringde dit mig eftersom höften varit extra besvärlig och inte vill hålla sig på plats och han ville att jag skulle få en dräglig jul och nyår eftersom han skulle vara ledig. Otrooooligt snällt kan jag tycka! Efter diverse övningar och tydliga instruktioner om vad jag fick och inte fick göra avslutades besöket med att jag fick en korsett. NEJ, inte en sån man snörar. Mer som ett njurbälte som ska hjälpa till att fixera höften. Riktigt skön är den faktiskt.

Så, de här närmaste dagarna har jag tagit det väldigt lugnt. Här följer lite bilder.





Den fina gamla sparken ingick såklart i husköpet.



Liten hund älskar att tävla med den.



Mamma kom och vi tog oss en skön promenad.







En kall bil kräver en filt.



Ragge har fått en ny vän.



På julaftonsmorgon (nja okej, förmiddag) kom goa Kurt förbi med en blomma till mig!

Julafton spenderades med Andreas och Sebastian. Innan vi hämtade Sebbe var vi en sväng och fikade hos Kathrine och resten av familjen där julstämnnigen var på topp. Mysigt för dem, men i mig kryper det. Hemskt ledsen, men det är så. Men det var mysigt att de hade så mysigt och barnen satt som klistrade framför tv'n.

Väl hemma började jag fixa med älgsteken medans vi knaprade på ost & kex med ett glas rött. Kvällen gick hur fort som helst och förutom mat och dessert slank också champagne (ja riktig!), snaps och Irish coffe ner. På det stora hela en mycket angenäm kväll!









Det här med att ta kort på oss själva gick sådär..

I söndags var Håkan och jag på lokal i Umeå. Jag är väldans sällan ute så det var riktigt kul. Inte så bekväm eller för den delen bra i höften så jag kunde dansa, utan jag nöjde mig med att titta på folk och konversera med min kavaljer för kvällen. Tack igen Håkan, det var riktigt kul!

I måndags kom Andreas tillbaka och stannade tills i förmiddags. Igår var vi i stan och jag köpte en ny dator till mig och det var ju både behövligt och skönt. Sen har det setts på film, promenerats, ätit mat och bara slappats. Gött med andra ord.







Här har vi Ragge idag. Latmasken. Jag hade tänkt vi skulle ut och motionera med sparken, men jag har nästan inte hjärta att väcka honom.. Nästan.

Kommentera här: