Dagen är till ända

Ja, så gick den här dagen också. Idag har jag:

Skottat garageuppfarten.
Skottat uppfarten och breddat gången till ladan.
Dragit fram snöslungan.
Pulat lite inne med tvätt, disk och sånt intressant.
Åkt till Vännäs och hotellet en sväng, handlat lite mat.
Skottat utanför smedjan och förberett för flyttandet av väggen.
Lagat västerbottensostpaj med sallad och bjudit Håkan på densamma.
Har tillsammans med H satt tillbaka den urtagna väggen i smedjan och letat efter Ragnar (som låg och tryckte under ladan). Väggen är nu även säkrad tack vare H.
Åkt i väg med ovan nämnda snösluna till en annan granne som ska kika på den.
Bjudit Håkan på glass och varma bär till dessert.
Skottat ett litet hål i snövallen för sotunnan som ska tömmas imorgon,
Sjunkit ner i soffan.

Tack snälla snälla Håkan för all hjälp!! 

Glömde naturligvis precis som jag trodde att ta kort under dagen. Ska se om jag kan komma ihåg att knäppa några imorgon. Då är jag nämligen också ledig! Ska se till att rusta lite ved. Det är allt som är planerat för tillfället. Förmodligen åker jag in till Vännäs för att lämna en nyckel som jag glömde ta med mig idag och kanske då på samma gång ser om jag inte kan hitta nån julklapp till syskonbarnen.





Det här var de bilder som blev idag. Den breddade gången och när jag dragit fram snöslungan.

Kommentarer:

1 hogy:

skriven

It's realy going to be a white Christmas there in Braxele isn't it , love the view & the atmosphere !

Kommentera här: