Hus & sånt

I förmiddags var jag på banken en sväng för att gå igenom lånet. Gick fint och jag hamnar på en mycket bekväm och trevlig månadsavgift i och med att lånet inte är så vansinnigt stort. (Ni vet som det med all säkerhet blir när man köper lägenhet i tex Göteborg...) Nu fick jag ett hus med lada, inventarier, maskiner, verktyg och 6 ha mark med jakträtt för en summa man i princip får lägga som kontantinsats på ovan nämnda lägenhet. Så gött när man för första (och kanske sista) gången i sitt liv lyckas med ett skambud.


eller
              




Idag har jag packat upp ett gäng jag-kastar-all-skit-i-samma-låda lådor. Lika hemskt och jobbigt varje gång. Man samlar på sig en massa bös som man inte kan ha till nåt, men man kan lik förbannat inte kasta det för det kan ju vara bra att ha. Jovisst, säkert.

Och sist men inte minst har jag varit hos naprapaten igen. Idag knådade han för kung och fosterland och jag har aldrig fått så mycket stryk av nån förut. Men nu är jag i alla fall rak och lite mjukare i kroppen.

 

Kommentera här: