Svamp

Idag har det hämtats och kånkats grejer vill jag lova! Äntligen fick jag hämtat saker som jag har haft dåligt samvete för där de stått och tagit plats alldeles för länge. Skönt!

Fick även hämtat ett gäng lådor som jag haft på loftet i mamma & Georg stuga. (Det finns en jäkla massa kvar i en av gäststugorna, men det här var en början). Småfisarna Pontus och Molly följde med och busade runt i ladan och åt vinbär. Så himla kul att de gillar att vara där, hoppas att det kommer bli många myskvällar med dem i huset. De följde sedan med hem till mamma och åt middag, såg på Piff & Puff och myste med Ragnar.




Mamma och jag skulle gå en liten promenad med Ragge i skogen och hittade hur mycket Karl-Johansvamp som helst! Eftersom mamma vägrar att göra sig på bild fick vi efter några försök ge upp och gömma henne bakom dagens största svamp.








Tyvärr hade svamparna stått liiite för länge och många av dem såg ut såhär..

Kommentera här: