Underbart är kort

Helgen i Stockholm var precis lika underbar som jag hoppades - om inte bättre! Jag fick spendera kvalitétstid med min bästa vän och vi fick se bandet vi drömt om (Tenacious D).

Lördag:
 
Vi delade på en flaska vin på en soldränkt uteservering. Fransmannen i bakgrunden var otroligt trevlig!
Becka hade på sig ett halsband jag gett henne som det står "du är det finaste jag vet" på.


Utsikt från vår vandrarhemsbåt. Skitmysigt!
Det här är Andreas som hjälpte mig transportera en gasolässja jag köpte i Jönköping till Stockholm. Vilken hjälte! Kunde ju inte passat bättre för han spelade på Stortorget i Gamla Stan vilket var i närheten av där vi bodde. Döm om min förvåning när jag kommer (en bit in i spelningen) och får höra att han var en av solisterna (trumpet), hur kul? Fick dessvärre inte direkt den bästa platsen (jag satt på en trottoarkant) men jag hörde ju bra ändå. Jag hade med mig en liten skål jag smidit som tack för transporthjälpen.

På kvällen gjorde vi Gamla Stan med Beckas kusin och en kompis till honom, men min monsterhuvudvärk gjorde att vi tvingades ge upp redan vid 22 tyvärr.

Söndag:
Vi snål-delade på en svindyr pizza och hade världens otrevligaste servitör. Ingen dricks där inte!
På vårat vandrarhem hittade vi en New Zeeländare som varit på en svensk kompis bröllop. Det visade sig att han missat en spelning med Tenacious D hemma i New Zeeland för att han jobbade. Han visste inte ens att de skulle spela här men det var ju lägligt och vi bjöd med honom till Grönan.
Världens bästa Åsa som jobbar där såg till att vi fick fri entré och biljetter så vi kunde åka lite och gå på Spökhuset. Toppen!

 
På måndag tog vi det lugnt, promenerade in till Centralen, fikade lite och skiljdes åt.
Världens bästa helg.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: