Smida och förbereda

För ni vet ju vad det är imorgon? Gammlia ja, just. Hoppas verkligen att det blir uppehåll så jag kan smida lite och ha mina grejer ute i det fina marknadsståndet jag får låna.
 
 
 
 
Fast nog hade det varit mysigt med lite ruskväder också, fylla lilla smedjan med ljus och göra upp en brasa. Bälgen där inne är trasig tyvärr så smida får jag göra utanför på Gamla Bettan (som är på bild här ovanför).
Armbanden som jag började göra innan Vännäsdagarna har sålt som smör i solsken, både av järn och av koppar. Men det bästa av allt - vet ni vad det är? Det är att jag älskar att göra dem.
 
Nu ska resten av dagen ägnas åt at förbereda, putsa, kratsa, ytbehandla, packa. Det gamla vanliga. Jag tycker alltid att det inte är så mycket. Men, det är det visst. Jag förtränger hälften och sitter alltid till långt in på natten med det sista. Man borde ju vänja sig kan man tycka.

Kommentera här: