Jag har ju glömt!

Att berätta det där som jag sa var hemligt och retades med i förra veckan. Det är inte så att jag bara okynnesretas med er. Nejdå. Imorgon ska jag nämligen till en skola i Bjurholm tillsammans med några fler "normbrytare" och tala om mitt spännande yrke. Då menar jag såklart inte servitrasa eller cafépersonal (även om det inte är fy skam det heller).

Först ska vi bli intervjuade av olika elevgrupper som ska fråga oss om vad vi sysslar med, men vi får under inga omständigheter avslöja vad det är. När de sedan intervjuat allihopa ska de gissa vad det är vi jobbar med och sen ska själva berätta om det.

Det är ett projekt som heter Normstorm och om det kan man läsa lite mer HÄR

Jättekul tycker jag! Och kan jag så bidrar jag gärna till att fler tjejer tar för sig och inte räds ett annars "manligt" yrke.

Kommentarer:

1 Hogy:

skriven

Some more "girl power"... :-)

Kommentera här: