Tjött

Det var helt galet på jobbet idag. Helt galet. Och ändå gick det som smort. Mitt i lunchrusningen var det nämligen också julbord för 4 "företag". Jag skriver företag även om inte alla var det, gräddan av (just det uttrycket stod det i tidningen häromdagen när de invigde nya snabbtåget Vännäs-Umeå, därför tyckte jag att jag med gott samvete kunde använda det) kommungubbar och gummor var ett av sällskapen och de kan ju inte direkt räknas som företag. (Världens längsta ickeparantes och onödig information.) I alla fall.. Vi e fan snabba som vesslor alltså, vilket väloljat maskineri vi är! Efter lunch och julbord kom våra favoriter, Gnistan. PRO alltså. De skulle äta jultallrik(ar) vilket såklart innebar att allt skulle dukas om, för- och varmrättsbestick, glas, kaffekoppar, servetter, smör & bröd, hela konkarongen. Det gick ju bra det med och de förgyllde eftermiddagen med sång, musik och julverser.  Jag ska lätt sjunga i kören när jag blir PRO'are. Högt så glasen dallrar och med ett vibrato utan dess like. Jajjemen.

Fick veta idag att snöslungan är klar, snabbt jobbat. Lite småfel var det, bla skit i förgasaren, kass bränsleledning och knas med manöverspakarna. Ska hämta den imorgon, gött!

Ikväll tänkte jag faktiskt åka tillbaka till hotellet och titta på föreställningen som illusionisten Peter Varg har där. Jag har jobbat  och lyckats missa de föreställningar han hafft där hittils, men jag har hört på publikens "ooohhh" och "aaahhh" att det där vill man inte missa. Så fast jag absolut inte orkar ska jag fasen masa mig iväg. Om inte annat är det en rätt go känsla att komma till jobbbet i "civila" kläder.

Imorgon jobbar jag kväll = andra sittningen julbord (företag) och söndag frukost och första sittningen.

Nu ska jag skriva ett väldigt viktigt mail och sen (eventuellt) piffa mig inför ikväll.

Jag kan förresten säga att det var minsann ingen sexakt som pågick hos naprapaten även om beskrivningen nog faktiskt lät lite som en sådan.
 

Kommentera här: