Husfrun

Idag ska jag ta mig an lite typiska hussysslor. Hurra! (Det är iaf roligt första gången)
Måste ordna försäkring, soptömning, slamtömning, sotare, el osv. Känns ju jäkligt vuxet, men det är väl på tiden!

Längtar, längtar, längtar tills jag kan flytta in och börja bjuda hem lite folk till mitt alldeles egna ställe.
Ut och plocka lite bär eller svamp, hugga ner en björk till framtida ved. Som sagt, allt sånt där är roligt första gången, men jag känner mig själv och jag vet att jag kommer fortsätta njuta av att gå och pyssla på gården i många, många år.

Förresten, säljarna sa att det ryktades om att det fanns björn i skogarna där och rådde mig att inte gå ensam när jag skulle utforska min mark. Jag är livrädd för björn, fråga mig inte varför. Det är ungefär samma som med hajar, fullständigt skräckslagen. Men, tro nu inte att ett björnrykte kommer stoppa mig, för jag är alldeles för nyfiken för att kunna håla mig undan från skogen. Men jag lovar att var försiktig, kommer nog gå och sjunga, alternativt skrika för att hålla nallen på avstånd.




Kommentarer:

1 Andy:

skriven

Ja jag har ju hör att det kryllar med hajar i dom Norrländska skogarna! ;p

Kommentera här: