Vilken dag!

Det gick som smort får man nog säga. Nöjd med dagen då vi smidit ut stångjärn i klass med det som de producerade i samma smedja under samma hammare på 1800-talet. Det är inte så illa pinkat! Justeringarna vi gjort på hammaren samt en skicklig smed gjorde underverk med stångjärnet. Jag ska ta någon bild imorgon så ni kan se skillnaden före och efter. Kanske inte så många som ens vet vad stångjärn är kom jag just på. Jag förklarar närmare när jag har lite bilder.

Skitig och svettig blir man, spännande och roligt är det. Jag trivs så bra så det är inte klokt.
Förresten så spökar det i hammarsmedjan. Skulle ta ett kort som detta ovanför och så blev det såhär...
Hur sjukt, det finns ingen lampa/glödande järn eller annat framför mig.
 
 

Kommentarer:

1 Becks:

skriven

VITTRA.

Svar: Fy fan.
Mia

Kommentera här: