Mc-semester

 Jo, den var som sagt  helt underbar. Dryga 300 mil och inte en droppe regn, tjoho!
Som vanligt segar min uppkoppling och jag har inte tålamod att ladda upp bilder, men det kommer jag lovar. Men den här gubben kan jag bju på, för han e så himla go.
 
Rutten var i alla fall följande:
Braxsele - Råda (9 mil utanför Karlstad)
Det var kallt som satan när vi åkte ner! Vi bodde på ett pensionat som var helt ok, men underligt att de tillät arbetarna att börja skrapa fasaden kl 6.30 på morgonkvisten.
Råda - Karlstad - Göteborg
Vi gjorde att stopp i Karlstad för att prova nya mc kläder som vi sedan tänkt beställa via postorder. Men hur kul är det? Vi kunde inte hålla oss och köpte allt direkt vilket innebar att vi fick sitta med an apstor påse mellan oss hela vägen till Göteborg.
Väl framme var det grillkväll hos Karp/Gaberud. Göttaste maten, vinet och vännerna. För att inte tala om den lilla knutten.
Göteborg - Kiel 
På dagen flanerade vi på stan och hade det allmänt bra. På eftermiddagen tog vi Kielfärjan och frossade i asgod buffé. Jag gick (bland annat...) all in på de färska räkorna (det gäller att passa på menar jag)
Kiel - Jüterbog
Från Kiel åkte vi direkt vidare till Jüterbog där vi spenderade två dagar tillsammans med 10.000 andra på mc-träff. Ute på ett flygfält, hett som i Hades. Men roligt, mycket roligt!
Jüterborg - Koszalin (Polen)
I Polen bodde vi på hotell som kändes polskt. Alltså det var inga som helst fel på det, polskt stuk bara liksom. Även i Polen hett som i Hades.
Koszalin - Gdansk via båt över natten till Nynäshamn - Norrtälje
Vi höll på att missa båten eftersom vi inte hittade dit. Total panik, men fram kom vi 18 min innan avgång. På natten lät det som att båten eventuellt skulle gå av på mitten.
Norrtälje - Braxsele
Övernattning i Norrtälje med grönsakssoppa på hemodlade färska grönsaker och gör-go kräm till efterrätt. Varmt på vägen hem till bästa Braxsele

Kommentarer:

1 Becks:

skriven

Han är gaaaanska så jävla söt.

Kommentera här: