Dörrar

Ett par sidodörrar in till ladugården.
Och på tal om det så var jag tvungen att googla lada och ladugård när jag skrev detta, jag har aldrig riktigt fattat skillnaden. Skillnaden (för den som är lika obildad som jag) är att i ladugården kunde man både ha djur, hö och lite allt möjligt medans man i en lada enbart förvarade hö och andra produkter från åkerbruket. Så - i min ladugård har det både funnits kor och höns, liksom diverse redskap och säkerligen hö och annat då det funnits mycket åkermark runtomkring. (Rätta mig om jag har fel Ulla & Kalle men visst fanns hönsen i ladugården också, eller hade de ett separat hönshus?)
Dörren till vedboden används i princip dagligen.
 

Kommentarer:

1 pär:

skriven

Då e jag lika korkad som du. Jag trodde det var en enkel förkortning av ordet...

Kommentera här: