Marknadshelger

Det är alltid, alltid så mycket mer med en marknad än man tror. De sista (och vanligtvis väldigt viktiga) grejerna kommer man på just innan man ska åka, eller om man har tur, kvällen innan. Jag skriver alltid sidvis med grejer jag ska komma ihåg och göra. Det är således en herrans massa mer jobb än bara själva tillverkningen och att sen åka dit och sitta en dag. Man blir alltså väldigt trött. Kanske framförallt jag eftersom jag sparat/kommer på saker som måste göras så att jag är uppe halva natten samt måste gå upp i ottan för att hinna med innan jag packar bilen och åker.
 
Men nu är julmarknaderna avklarade och jag är mycket nöjd. Det är så förbannat roligt att få prata om och förklara sitt hantverk. Det ger en ytterligare dimension till grejerna tycker jag, om man kan förklara att det varit en rostig plåt från en järnskrot, stängseltråd eller delar av en gammal tvättställning.
 

Kommentarer:

1 Bara anna:

skriven

Ja jisses vad trött man blir! Det var min första julmarknad som jag deltog på i år och jag var inte riktigt förberedd på vad det handlade om....

Har du hunnit skicka iväg våra armband? Hoppas betalningen har kommit in som den ska på ditt konto.

Ha en skön kväll!

2 Bara anna:

skriven

I dag kom de ju! De fina armbanden. Tack! Vi gillar dem jättemycket.

3 Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

skriven

Men vilka underbara smycken! Så unika och fina.
Hur bär man sig år för att köpa när man bor lite längre söderut?

Svar: Hej Anna!
Så kul att du tycker om smyckena, så glad jag blir :)
Det är bara säga till vad du vill ha, allt går att posta!
Mia

Kommentera här: