Myshelg

I fredags förmiddag höll jag på att bli en höna fattigare... Det var fint väder och jag ville så gärna släppa ut de små liven på grönbete. Jag öppnade åt dem så de kunde gå genom ladan (fortfarande massa snö på baksidan där deras dörr är). Ragge och jag lyckades möta dem i dörren när de var på väg ut och Ragnar gick in på nån slags autopilot, Estelle skulle dö. Jag skrek så jag fick ont i halsen, men har var helt inne i sitt höndödar-mode. Det gick bra, inga bett eller så, men hon blev chockad, har inte lagt ägg sen dess. Då var det till 100% bestämt att det ska få en hönsgård och inte gå lösa.

Senare kom pappa, storebror Anders, mamma & Georg! Halva systemet hade de med sig också - två sorters whiskey, vin och bubbel. De hade kört hela natten från Göteborg, så inte konstigt att två av dem slocknade på soffan ganska omgående.. Senare kom även storebror Fredrik och småfisarna Pontus & Molly. Det grillades i duggregn och trängdes kring ett för litet bord. Men så himla mysigt att vi alla var samlade, det är inte ofta.

På lördag kom Håkan och jag hjälpte honom att sätta vindduk, brädor och gips i nya taket i smedjan.







Det undre som vi går på är alltså gamla taket som snart kommer tas ner.

På kvällen var det kalas för Fredrik som fyller 40 år i veckan. Blev hämtad av en förbannat fin Harley Davidson, inte direkt en obehaglig tur. Som vanligt vansinnigt god mat hos Fredrik & Lisa och hur mysigt som helst. Önskar att hela min familj alltid kunde vara här.


Grattis bror!

Kommentera här: