Jahaha!

Då ska vi se vad som hänt de senaste dagarna då...


På fredag kväll kom Håkan med ett lass virke som skulle kapas och klyvas.


Håkan stod för kapningen på fredag och under lördagen hjälptes vi åt att klyva.


Många knubbar blev det.. 


Ännu en av de fantastiska grannarna var inblandad på så sätt att han lånat ut sin vedklyv. Skulle kunna drista mig att säga att det är en av världens bästa uppfinningar. Och lika tillfredställande är det att se och höra en knubbe knaka och klyvas i fina delar som att man skotta en riktigt rak kant i snön..

Efter det, och redan då hyfsat trött (och med sönderbrända axlar) åkte jag till hotellet för att jobba till kl 2. Låt oss säga att jag var hyfsat mör när jag åkte hem. Inga problem att somna om man säger så. Men Super-Håkan fortsatt efter att jag åkt till jobbat och klöv och staplade det sista. Och det var inte lite som var kvar ska jag tala om. Allt som allt ca 10 kubik så nu har jag så jag klarar mig.


Så här ljust och fint var det när jag var hemma 2.30

På söndag var planen att plugga starta-eget hos Håkan (eftersom jag aldrig kan sitta still när jag är hemma), satte mig tillrätta ute i solen, endast för att finna ett mail från min lärare på smidesutbildningen tillika ordförande i Konstsmidesföreningen som innebar att jag fick ägna tiden åt att skriva en presentation som kommer i tidningen inom kort.

Åkte hem och släppte ut hönsen och pysslade på gården. På eftermiddagen kom Håkan och vi tog en mycket behaglig tur på hans Harley. Tränar lite inför de 65 mil vi ska åka på fredag då det är mc-träff i Norrtälje!

Kommentera här: