Armbrott

Den här dagen strålade solen och allt var underbart. Jag var taggad till tusen och såg verkligen fram emot dagen med illa dold entusiasm.

Min första prova-på smidare visade sig vara en bloggläsare, så himla kul! Jättefin krok smidde hon också och vi fastnade på ett par bilder som eventuellt hamnar på kommuninfo broshyrer (tror jag det var).

Sen helt plötsligt hade jag tre personer som väntade på sin tur! Bad killen som var först att börja trampa för att att få upp lite glöd. Plötsligt hände det. Armen som vevar hjulet, som i sin tur driver remmen som snurrar fläkten gick av. Gick av! Det kommer att gå att laga, men där och då kunde jag inte göra någonting. Ett sånt snöpligt slut.





Sicken klockren bild. Det ser ut som jag sålt smöret och tappat pengarna, vilket det precis kändes som.

Hela syftet var liksom att bara köra prova-på smide eftersom jag knappt har nåt kvar att sälja. Så det kändes lite halvtaskigt ja. Men på det hela stora har det varit en mycket bra helg ändå, mycket positiv respons och många som känner till mig (!) och nämnde tidningsartikeln.



Och så kom ju världens bästa Andy och hans små sötnosar Saga & Ida. Bara det!



Vi tog oss en välbehövlig oh värmande fika och bjöds på kaffe och magiskt goda bullar.



Här en bild från första gråa och blöta dagen. Samma dag blev jag även ett gäng stenkakor rikare så nu jäklar ska grammofonen vevas igång igen!

Kommentarer:

1 Hogy:

skriven

Some nice pictures there but unfortunately it seems like someone had to much horsepower for the old forge thow ...

2 Roger Lund:

skriven

Attans vilken otur du har :-(

Kommentera här: