Klockan är mycket

Det tycker jag att den är när den är 00.50. Kom hem för en timme sen.

Vi börjar väl i skolan. Det var.... intressant. Jag hoppas att vi som var där (en manlig undersköterska, en manlig sjuksköterska, en kvinnlig entreprenör och jag) sådde ett litet frö att man inte nödvändigtvis måste välja ett yrke som man förväntas utifrån "normala normer". Normstormare är vi allihopa! Kul idé och initiativ tycker jag, även om det kan vara svårt att nå ut till ett gäng hormonstinna  fjortisar som bara vill gå hem en fredageftermiddag.

Att jobba på swingaftonen på hotellet var riktigt trevligt! Lite högre medelålder än vanligt, men det innebar också lite mindre alkoholkonsumtion och glada alerta gäster som swingade loss (nja, styrdansade snarare) till ett mycket kompetent band. Oftast tycker jag annars musiken är så himla hög (tantvarning på mig) när banden spelar att det är svårt att njuta av den, men det här var som sagt riktigt behagligt. Jag önskar jag kunde dansa swing. 

Kommentera här: