Jag bröt ihop

När jag gick ut i ladan igår för att plocka ihop några lådor med grejer att sälja på loppis idag. Det var lite grejer i vägen kan man säga.. Ungefär en miljard säckar med spån och det fanns inget i världen som kunde ge mig styrkan att hiva iväg dem. Inte ens ilska. Inte för att det fanns plats att ställa de nån annan stans heller för den delen. Och eftersom jag skulle jobba på hotellet sen till 01.30 så skulle jag vara allt annat än pigg och fräsch på morgonen efter så jag bestämde mig för att lägga ner projekt loppis.

Så jag hängav mig åt projekt hönshus istället. Där är numera tömt och jag ska strax ut och ta ner hyllan som sitter kvar och planera lite var sittpinnar och reden ska vara. Kanske börjar jag att vindtäta också.

Igår kom en granne förbi på besök också. Håkan och hans pöjk var här och bar in isolering och gipsskivor så med byggmästaren på plats fick han en genomgång och guidning av bygget. Håkan har bland annat även byggt en maskinhall och ett "uthus" för kossorna åt samma granne.

Sen var det ju jobb, kul som vanligt, roligt folk, men sent och jag är vansinnestrött idag. Fint väder är det i alla fall och det är bra, inte bara för humöret utan även för #&@#¤snön...



Det var så himla fint ute när jag kom hem inatt, soluppgång inom kort.

Kommentera här: