En lugn dag

Hemskt, jag glömde ställa väckarklockan imorse så jag vaknade inte förrän 9.20 vilket är väldigt ovanligt för att vara mig. Går helst upp mellan 7 och 8 annars.. Kom ner i köket och tyckte det kännes lite småsvalt. Termometern visade på 11 grader och Ragnar hackade tänder så det var definitivt läge för en brasa. Och hur mysigt är inte det på morgonen??



Men idag har jag faktiskt tagit det riktigt lugnt. Det var skönt, men nu är jag extra sugen på att fortsätta rensa i snicken imorgon!

Förmiddagen ägnades åt tråkigt "pappersarbete", välja billigaste elbolag och sånt kul.. Men efter det behövde jag göra nåt skoj så jag rafsade ihop lite brännbart skräp och tände tunnan. Det var lite halvruskigt höstväder så det var riktigt gött att stå där och värma sig.

Middagen serverades hemma hos Fredrik & Lisa, som vanligt jättegott! Passade Pontus, Molly samt kusin Saga en timme medans Lisa tränade. Vi såg ett pysselprogram på Bollibompa och alla blev så inspirerade att det genast skulle pysslas. Allt som kan limmas eller tejpas fast är ju givetvis av största intresse, sötnosarna!

Och, på tal om absolut ingenting så har jag hittat gårdens sötaste gångjärn! 

 

Kommentera här: